X
تبلیغات
رایتل

301040 وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً...

و با موسى 30 شب وعده گذاشتیم و آن را با 10 شب تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پروردگارش 40 شب تمام شد... اعراف142



با سلام.

اگر خدا بخواهد، تصمیم گرفته‌ام که از این پس، هر از چند گاهی‌ یک مقاله‌ علمی‌ جالب در علوم اجتماعی و نتیجه‌های آن را با شما دوستان به اشتراک بگذارم. امروز نوبت یک مقاله است که شدت و میزان تاثیرات منفی‌ محتویات کلیپ‌های موسیقی‌ بر جوانان در آمریکا را مورد مطالعه قرار داده است. بیش از دو دهه است که این نوع مطالعات انجام شده‌اند. ولی‌ حتا با توجه به قدمت و تائید صحّت تحقیقات توسط محققین دیگر، امروز در صنعت تولید کلیپ‌های موسیقی‌، تغییری نمی‌بینیم. و هنوز هم این کلیپ‌ها پر از تصاویر مخرب هستند.

نتیجهٔ تکان دهنده نهایی این تحقیق به شرح زیر است:

These data indicate that even modest levels of viewing may result in substantial exposure to glamorized depictions of alcohol and tobacco use and alcohol use coupled with sexuality
"این داده ها نشان می دهد که حتی سطوح متوسطی از مشاهده ممکن است بیننده را در معرض میزان زیادی از تصاویری قرار دهد که استفاده از سیگار و مشروبات را با زرق و برق نشان داده و آن را با تمایلات جنسی‌ همراه می‌کند"

گویا تولید کنندگان کلیپ ها بیش از اینکه به فکر‌ سلامت روان و عملکرد جوانان باشند، به فکر‌ جذابتر کردن تولیدات خود به هر قیمتی هستند. متاسفانه جوانان زیادی (نه فقط در آمریکا بلکه در سرتاسر دنیا - و حتا کشور عزیزمان ایران) همه روزه قربانی این تصاویر میشوند.

شما دوستان میتوانید اصل تحقیق را به زبان انگلیسی‌ **از این لینک** دانلود کنید. لطفا به خاطر داشته باشید که این تحقیق مشمول قانون "copyright" میشود؛ پس لطفا در حد معقول از آن استفاده علمی‌ فرمایید. هر گونه استفادهٔ تجاری یا غیر معقول از این مطالب جایز نیست.


مطلب مرتبط:
*لینک* ۴۵۷ - غنا یعنی چی؟ کدام موسیقی حرام است؟


ابزار امتیاز دهی